PDA

Zobacz pełną wersję : wybór dysku

jolabor
22-01-06, 17:06
---------- 18:04 22.01.2006 ----------

witam, jestem laikiem więc mam spory problem, chciałam kupić dysk i wybrałam:
1. Seagate Barracuda 7200.8 200 GB 8MB/ATA 100
oraz
2. Seagate Barracuda 7200.7 200 GB 8MB/SATA ale nie widzę różnicy pomiędzy nimi (najwyżej cenowa), gdyż nie wiem co oznaczają ATA i SATA. Co najważniejsze prosiłabym o doradzenie jaki dysk będzie pasował do tego sprzętu:
Asrock K7S8XE+ FSB400 DDR400
2x DDR 256Mb PC400
AMD Athlon XP 2400
za pomoc bardzo dziękuje

---------- 18:06 ----------

http://www.e-mo.com.pl/produkt,337,k7s8xe+,asrock-plyta-gl--k7s8xe+,-748,-ddr400,-sata,-raid,-lan,-atx.html
to jest stronka gdzie opisują tą płytę ale ten opis mi nic nie mówi...
bardzo proszę o pomoc[/u]

stilgar
22-01-06, 18:19
SATA i ATA oznaczają rodzaj połączenia miedzy dyskiem i płytą główną, w ATA transmisja zachodzi równolegle a w SATA szeregowo. Na oko jedyną widoczną różnicą jest sposób podłączenia - dyski ATA podłączone są szeroką taśmą, a SATA cienkim kabelkiem, dzieki czemu przy sata masz znacznie lepszy obieg powietrza w obudowie. oprócz tego sata są szybsze, a że to nowa technologia, wiec nie bedzie problemu z podłączeniem dysku do innego komputera za kilka lat

wiec jesli różnica w cenie nie jest zbyt duża (a raczej nie jest) to wybierz dysk SATA, jest po prostu lepszy

zwróć też uwagę, żeby dysk obsługiwał technologie NCQ, to troche przyspiesza jego prace i zmniejsza zużycie...

Jurgi
22-01-06, 19:48
SATA na pewno lepsze, ale trzeba zwrócić uwagę, czy płyta główna ma odpowiednie złącze! Jeśli nowa, to prawie na pewno ma. Jak nie wiesz, spytaj sprzedawcy, podaj mu tylko producenta i model… Powinien wiedzieć lub umieć sprawdzić.

stilgar
22-01-06, 19:56
---------- 20:55 22.01.2006 ----------

SATA na pewno lepsze, ale trzeba zwrócić uwagę, czy płyta główna ma odpowiednie złącze!

zanim dalem odpowiedz, kliknalem w link podany w pytaniu :-)