PDA

Zobacz pełną wersję : Blokowanie okienek komunikatów w Accessie 2003

lavro
15-01-08, 21:30
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłączyć/zablokować pojawiające się okienka komunikatów w Accessie 2003?

Stworzyłem formularz pokazujący rekordy pewnej tabeli. Pozbyłem się przycisków nawigacyjnych (poprzedni rekord, następny rekord itd.) i stworzyłem własne. Jednak kiedy jestem na pierwszym rekordzie i klikam na przycisk "poprzedni rekord" wyświetla mi się komunikat: "Przejście do podanego rekordu nie jest możliwe". Wiem, że można to jakoś usunąć, kiedyś ktoś mi pokazywał ale nie potrafię tego odtworzyć. Pamiętam, że to był jakiś kod (myślalem że chodzi o DoCmd.SetWarnings False, ale nie znam się na tym dobrze i nie wiem w którym miejscu go wkleić). Bardzo proszę o rady.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam:)

doderic
15-01-08, 22:16
Widz, e mniej wicej wiesz, w jakim kierunku szuka rozwizania.
Przeanalizujmy: oto jak wyglda procedura dla przycisku przechodzenia do rekordu stworzona automatycznie przez Access'a. Na niebiesko zaznaczyem sta mwic jakie to jest przejcie (do nastpnego rekordu), a na czerwono linijk odpowiadajc za wywietlanie informacji o bdach.

Private Sub Polecenie0_Click()
On Error GoTo Err_Polecenie0_Click

DoCmd.GoToRecord , , acNext

Exit_Polecenie0_Click:
Exit Sub

Err_Polecenie0_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Polecenie0_Click

End Sub

S dwa rozwizania problemu:
1. usun czerwon linijk i egnajcie komunikaty.
2. sprawdza jaki jest numer bdu i w zalenoci od niego wywietla, lub nie, opisy bdw.
W drugim przypadku czerwon linijk naley zmieni na co w rodzaju:

If Err.Number<>1 And Err.Number<>2 Then
MsgBox Err.Description
End If

Czyli: wywietlaj komunikaty tylko dla bdw o numerach innych ni 1 i 2. Konkretne komunikaty bdw musisz niestety znale ju sam, bo ja wanie popsuem Access'a.

Jeszcze may komentarz - osobicie zawsze uywam w tak prostym przypadku rozwizania 1.

8-)

lavro
16-01-08, 02:33