PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór odpowiedniej anteny

hackom
07-08-08, 17:24
Witajcie. Jestem nowy, nie znam się na tym więc proszę o wyrozumiałość. Sprawa jest następująca: Mam router d link dir 300, komputer PC (z którego net leci do routera) oraz laptopa (zawsze jest w domu) i ipoda touch (często z nim wychodzę). W domu z zasięgiem nie mam problemu, lecz gdy wyjdę z ipodem nawet na podwórko, zasięgu nie mam. Stąd moja prośba o wybranie do routera takiej anteny, która da zasięg przynajmniej 70% nawet z odległości 0,8 km (wliczając że będę odbierał również w budynku oraz budynki po drodze). Bardzo proszę o pomoc.

wificon
07-08-08, 23:05
Witaj

Z antenami to rożnie bywa, sa anteny i "anteny".
Najlepiej chyba wybrać coś firmowego to powinno dać dobry efekt, na samoróbce możesz się przejechać.

Jeżeli natomiast chodzi o standardowe rozwiazania to dobry sektor 180 lub 360 stopni, lub dobra antena dookolna. Zalezy jaki obszar chcesz pokryć.
Napewno jak użyjesz sektorow 360 lub anten dookolnych będziesz miał mniejszy poziom sygnalu na dalszych odleglosciach ale pokryty większy teren wokoło.
Sektor o mniejszym kącie wypromieniowuje na mniejszy obszar lecz pozwoli na większy zasięg.

Najważniejsze w tym wszystkim będzie jednak odpowiednie umiejscowienie anteny. Oczywiście polecam montaż anteny na zewnątrz.

Dobrze by było aby wszystkie komputery miały widoczność optyczną względem anteny. Jeżeli jednak nie masz takiej możliwości to postaraj sie żeby nie było więcej niż 1 ściana na przeszkodzie.

Oczywistym chyba jest że na odległości do 1km dobrze było by dac klientom nadajnika jakieś niewielkie antenki kierunkowe. Całość powinna dać dobry efekt końcowy i nie będzie problemów z łączeniem sie urządzeń z niskimi przepustowościami.

Pozdrawiam

irokez
29-07-09, 22:37