PDA

Zobacz pełną wersję : Umowa Zlecenie

sjm
05-07-09, 12:32
Witam,
mam kilka pytań dotyczących pracy na umowę zlecenie. Jestem studentem, dorabiam sobie do studiów na umowę zlecenie w jednej z firm. Mam umowę podpisaną na zcały rok (do grudnia) z comiesięcznym wypłacaniem pensji. Moje pytania są następujące:

1. Szkodliwe - czyli czy pracodawca ma obowiązek wypłacić mi szkodliwe w związku z ciągłą pracą przy komputerze? psuje się po prostu wzrok, a okulary tanie nie są.
2. Wypłacanie pensji - w umowie nie mam zapisanego konkretnego terminu wypłanania mi pensji. Jest adnotacja ze 7 dni po początku miesiąca wygenerują mi rachunek po czym przeleją na konto kasę. Czy w kodeks pracy jasno określa do kiedy kasa powinna być wypłacona?
3. Woda - w pomieszczeniu gdzie pracuje często jest strasznie gorąco. Klima zawodzi. Słyszałem o przepisie że jak temp jest powyżej jakiejś wartości to woda dla pracownika się należy. Czy tak samo jest na zleceniu?

Proszę o odpowiedź która będzie pewna, nie chciałbym żeby po prostu pisał ktoś komu się wydaje.. dobrze byłoby jakby było podparte to wszystko jakimś konkretnym zapisem z kodeksu pracy. (punkt paragraf itp...)

Dziękuję za pomoc

koneton
06-07-09, 10:17
Jak chcesz być pewny, to samemu poszukaj w Kodeksie Pracy, zajmie Ci to 10 minut i będziesz wszystko wiedział. :twisted:

GhostX
11-07-09, 16:42
Jeżeli chodzi o punkt 1:

Czy określona jest przepisami dzienna maksymalna liczba godzin pracy przy komputerze w firmie?. Czy po ich przekroczeniu pracodawca powinień wypłacać tzw. "szkodliwe" ?

Praca przy komputerze nie jest uznawana za pracę w warunkach szkodliwych, lecz uciążliwych, jeśli przekracza 4 godziny. Wówczas pracodawca powinien do wynagrodzenia przyznać dodatek właśnie za pracę w warunkach uciążliwych. Może być określony kwotowo lub procentowo.
Znalezione na stronie: kadrowe.pl

Radziłbym pytać na jakimś forum prawnym ;)

anna1
31-08-09, 11:36