Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1


    Twoja ocena: Yes No

    subdomena jako znak zastrzeżony?

    Witam

    Pewnego uroczego poranka zrobiłem sobie stronkę z darmowymi aliasami/wizytówkami internetowymi. Strona sobie chodzi działa juz prawie 1500 użytkowników...

    aż tu...

    Dziś dnia otrzymałem polecony ;D od jakiej kancelarii

    "Dotyczy bezprawnego wykorzystywania znaku towarowego X"

    X - wole nie podawac bo będa mieli jakieś ale :P w kazdym razie o nazwie pierwszy raz słyszałem, potem mnie kolezanka uświadomiła ze taka firma istnieje, no i że jest jedną z lepsyzch firm rozprowadzajacych produkt x, dzial a nie tylko w polsce, zdębiałem ni cholera nie wiedziałem o co biega.

    Czytam, czytam i sie okazało ze sprzedaje bilety pod ichniejsza nazwą (lol) innymi słowy, nawet działalności gospodarczej nie mam a juz towar x sprzedaje, nie mając o niczym pojęcia

    Wogóle opisane jaki to ja zły jestem, prowadze nieuczciwą walkę konkurencyjną, oznaczam swoje przedsiebiorstwo znakami sprzecznymi z dobrymi obyczajami, używam w "metatagach lub/i słowach kluczach" ich nazwy (co jest nie prawdą, bo użytkownik wizyttówki nie umiał ustawić metatagów), że zagrażam ich interesom, odbieram im klientów błednie ich przekonujac do ichniejszej nazwy. A wszystko to dla zwiększenia rezultatów wyszukiwania i reklamowania mojego serwisu na którym praktycznie nic nie ma.

    Wróciłem do domu obadac sprawe... rzeczywiscie ktoś zrobił sobie w moim serwisie wizytówkę, gdzie jako subdomena była nazwa X, na stronie była informacja o jakimś spektaklu i cenie biletu, nawet nie było napisane w jakim miescie, ktos olał, kończenie wizytówki

    Z tego co czytam zarejestrowali sobie nazwę europejską dnia 26 stycznia, sprawdziłem tak jest... zarejestrowana

    Usunałęm dla świętego spokoju, napisałem do uzytkownika mojego serwisu ze sprawa taka a taka i trzeba usunąć itd.

    W sumie roszczenia maja jak pisza tylko takie bym usunął stronę, próbowąlem sie dodzwonić ale tylko sekretarka a z nią nie pogadam mieli oddzwonić...

    Mam pytanie miał ktoś iedyś coś podobngo? mogą sie czegos więcej domagac?

    Fajna metoda na zwalczanie konkurencyjnych stron inetrnetowych zastrzec znak towarowy - pytanie tylko ile w tym kraju jest serwisów z darmowymi aliasami i ym podobnych i czy to nie jest walka z wiatrakami...

    PS: ja maluczki Tomek Urban poczułem sie w tym dniu wielki nie prowadzę nawet działalnosci gospodarczej, a stanowię powazne zagrożenie konkurencyjne dla powaznej i duzej firmy :lol:

  2. #2
    Zaawansowany uczestnik
    Dołączył
    March 03
    Postów
    3,115
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Tomek nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania i jeśli nazwa firmy jest zastrzeżonym znakiem towarowym możesz mieć problem. Proponuję skonsultować się z kimś kto zna się na prawie autorskim/cywilnym/spółek i coś wspólnie wymyslić. :-) Możesz również sam szukać poszczególnych przepisów które mogą Ci pomóc się wybronić :-)

  3. #3


    Twoja ocena: Yes No

    Cytat Napisał Nimitz
    Tomek nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania ...
    O tym wiem własnie... roszczenia mają takie bym to usunał i jak pisza to jest polubownie. Więc usunalem jutro będe do nich dzwonić co oni na to.

    Tylko zastnawiam sie czy mogą chceć czegoś wiecej?

    W regulaminie serwisu mam napisane ze użytkownik serwisu umieszczajac jakiekolwiek treści posiada do nich prawa i zezwala na ich publikacje w subdomenie, więc w sumie moim zdaniem użytkownik mojego serwisu zawinił ale cholera to wie.

    A z drugiej strony wiecie ile jest nazw zarejestrowanych? duzo i jescze troche zapewne.
    Ta o której mówie została zarejestrowana jako znak towarowy kilka miesiecy temu dopiero... mam na codzień na bierzaco sprawdzac?

    Dlatego pytam czy ktos miał kieyś podobną sytuacje? to tak samo jakby ktos sobie wykupił domenę zaraejestrowana jako jako zastrzezony? czy znaki zastrzezone obejmuja też nazwy domen i subdomen???????

    Dajmy na to zarejestrujdeicie sobie znak w postaci słowa "di" oznacza to ze nikt tego nei bedize mógł później wykorzystywać?

  4. #4
    Zaawansowany uczestnik
    Dołączył
    October 05
    Postów
    612
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    precelik poczytaj sobie http://micr0soft.pl/ ...

  5. #5
    Obserwator
    Dołączył
    May 05
    Postów
    117
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Otarłem się kiedyś o ten temat jak firma mojego ojca rejestrowała znak towarowy. Dawno to było, więc mogło się coś zmienić, zwłaszcza po wejściu do UE, więc proszę tego nie traktować jako wykładnię. :wink:

    Po pierwsze, znak można zarejestrować "ogólnie" lub na wybrany zakres działalności. Jeżeli jest to np. budownictwo, to można tej nazwy używać w przemyśle spożywczym.

    Po drugie, spec, z którym się firma konsultowała, powiedział, że teoretycznie można od razu wysunąć roszczenia, ale jeżeli nie było wcześniej próby polubownego załatwienia sprawy, to sąd zazwyczaj nakazuje tylko zaprzestania używania znaku, więc najpierw należy (grzecznie) poinformować innych używających tego znaku, że został zarejestrowany i powinni go przestać używać.

    Po trzecie, ja bym im grzecznie odpowiedział, że jeżeli nie udowodnią, że znak został użyty świadomie i złej woli, to tekst o "nieuczciwej konkurencji" i "wykorzystywaniu znaku do własnej promocji" jest... pomówieniem.

    Po czwarte, im większa firma, tym szybciej bym to zdjął. Duże firmy mają kasę na dobrych prawników...

    Po piąte, mogli by się domagać zadośćuczynienia, jeśli udowodniliby, że Twoja działalność przyniosła im jakieś wymierne szkody albo pomimo ich nalegań nadal stosujesz ich znak.

    Po szóste, coś się niedobrego dzieje, skoro firmy od razu "walą z grubej rury" zamiast zacząć od grzecznego listu z informacją...

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. NOWY ZNAK .... Don't feed the troll<wane>
    By pablo in forum INNE TEMATY
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-07-07, 23:15
  2. niechę IE jako domyślnej przeglądarki !!
    By KaaRooLaa in forum Dostęp do internetu
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-05, 19:19
  3. Xbox jako router na Debianie
    By konkordpl in forum INNE TEMATY
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-02-05, 15:57

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Jak czytać DI?

Powered by  
ATMAN EcoSerwer