Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Obserwator
    Dołączył
    May 07
    Postów
    3
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Jak zrobic gre w turbo pascalu??

    Witam!!!
    Jak wielu innych mam pewien problem... Jako zadanie dlugo terminowe na informatyke musze zrobic gre warcaby w programie Turbo Pascal.Tak naprawde niewiem od czego zaczac. google mi nie wiele pomoglo... trudno znalezc odpowiednie algorytmy.Prosze o jakakolwiek pomoc...(oczywiscie nie chce gotowego programu..na tyle jestem jeszcze ambitny:wink:

  2. #2
    Obserwator
    Dołączył
    June 05
    Postów
    826
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    na początek musisz sobie wszystko dobrze rozplanować, bo inaczej bedziesz co chwila wszystko kasowac i zaczynac od nowa, albo ostateczny kod bedzie tak zagmatwany, ze sam go nie bedziesz rozumiec

    ogólnie, to gra pewnie bedzie chodzic w petli, az do zwyciestwa jednego z graczy
    petla w stylu:
    begin
    PobierzDaneOdUsera;
    UaktualnijStanPlanszy;
    NarysujPlansze;
    end;

    nazwy wywolywanych funkcji chyba mowia same za siebie

    musisz wymyslic jakies struktury danych do przechowywania aktualnego stanu planszy, np. tablica dwuwymiarowa ze stanem planszy, lista pionków, czy cos innego, wymysl co chcesz (byleby latwo bylo to potem zaimplementowac)

    procedurka do pobierania danych wtedy pobiera dane od usera i interpretuje, co user mial na mysli i to gdzies zapisuje
    na podstawie tego, procedura do uaktualniania planszy aktualizuje stan planszy (np. przesuniecie pionka z jednego pola na drugie) a na koniec procedurka rysowania rysuje plansze

    ja bym to tak zrobił

  3. #3
    Obserwator
    Dołączył
    May 07
    Postów
    3
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    A gdzie dac algorytmy???Np. bicia pionkow i damek?? A wogole zeby je gdzies dac trzeba je miec, a ja wlasnie ich nie mam..i nie moge znalezc .No niewiem czy te procedurki mowia same za siebie..

  4. #4
    Obserwator
    Dołączył
    June 05
    Postów
    826
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    to wszystko powinno byc w uaktualnianiu planszy

    a co do algorytmow - przeciez nie są trudne, sam je opracuj, podobno jestes ambitny

    przeciez to bedzie w stylu
    if pionek chce sie ruszyc na pole X then
    if pole X jest wolne then przesun pionek na to pole else
    if pole za X jest wolne then przesun pionek na tamto pole i zbij pionek z pola X

    mogę ci podpowiadać jak coś robić, ale nie licz tutaj na jakiegokolwiek gotowca

  5. #5
    Obserwator
    Dołączył
    May 07
    Postów
    3
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Hehe gotowiec nie wiele by mi pomógł... pani profesor doooglebnie sprawdza jak to jest napisane i pyta z tego co napisalismy w naszym programie...Ale chodzi mi o to ze najwieksze problemy sprawia mi zrobienie sztucznej inteligencji,czyli gry z komputerm.

  6. #6
    Obserwator
    Dołączył
    October 06
    Postów
    12
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    rob to tak jak robia to programy szachowe czyli przeszukiwanie wszystkich mozliwosci kilka poziomow wglab (w sumie brute force) a potem ocena kazdej mozliwosci i wybranie najlepsze
    i ew. baza "otwarc"

  7. #7
    Obserwator
    Dołączył
    June 05
    Postów
    826
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    co do sztucznej inteligencji jest to najlepiej robic tak:

    robisz rekurencyjna funkcje, ktora wywoluje sama siebie dla wszystkich mozliwych ruchow, az do konca gry (w warcabach mozliwych ruchow nie jest tak duzo jak w szachach, mozna to chyba pociagnac do konca) i zwraca ilosc wygranych

    komputer powinien ruszyc sie tym pionkiem, dla ktorego mozliwa ilosc wygranych byla najwieksza

  8. #8
    Obserwator
    Dołączył
    January 07
    Postów
    66
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Lightbulb

    Cytat Napisał stilgar Zobacz post
    dla wszystkich mozliwych ruchow, az do konca gry (w warcabach mozliwych ruchow nie jest tak duzo jak w szachach, mozna to chyba pociagnac do konca)
    Nie, nie i nie!

    Różnie się szacuje, ale w każdej pozycji jest rzędu 10 rozgałęzień, partia może trwać ok. 50 ruchów (100 półruchów), to daje 10^100 ścieżek drzewa gry.
    W innym miejscu szacuje się, że pozycji końcowych jest ok. 10^18.
    Wszystko poza zasięgiem.

    Radziłbym wymyślić jakąś funkcję celu - oceniającą jakość pozycji na planszy i przewidywać kilka ruchów w przód - zresztą brutalnie (wszystkie kombinacje) jak radzi jacek. Każdą sytuację tak otrzymaną ocenić funkcją celu.

    Niestety mam wrażenie, że dyskusja jest nieco jałowa, ponieważ z jej przebiegu wynika, że zainteresowany nie poradzi sobie z zastosowaniem tych rad. Zadanie nie jest banalne jak czytanie pliku czy sortowanie tablicy...

    pani profesor doooglebnie sprawdza jak to jest napisane i pyta z tego co napisalismy w naszym programie...
    zatem fachowo... :-)

    Ostatnia uwaga:
    zadanie dlugo terminowe
    długoterminowe.

  9. #9
    Zaawansowany uczestnik moderator
    Dołączył
    May 06
    Postów
    1,460
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Patrzałeś w Google code search? Czasami daje ciekawe efekty... Co prawda Pascala nie znam, ale pierwsze wyniki z tąd wyglądają na coś konkretnego...

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Jak zrobic serwer na poczte
    By Grzesiek-red in forum Administracja serwerów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-07-07, 07:43
  2. Program Bibloteka w Pascalu
    By magda80 in forum Programowanie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-07, 03:25
  3. Aproksymacja w Turbo Pascalu
    By j_tesna in forum Programowanie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-01-07, 17:33
  4. program w Turbo Pascalu
    By ArchI in forum Programowanie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-12-06, 16:39
  5. test w trybie graficznym w turbo pascalu
    By magdaje in forum OPROGRAMOWANIE
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-02-05, 14:46

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Jak czytać DI?

Powered by  
ATMAN EcoSerwer