Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Obserwator
    Dołączył
    December 08
    Postów
    1
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Instalacja Windowsa XP na laptopie

    Witam!
    Sytuacja życiowa a mianowicie niewiedza zmusza mnie do tego ze po raz pierwszy muszę skorzystać z forum. Dlatego prosze o wyrozumialosc.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Mam laptopa HP DV7 1094eo. (Kupowalem go poza granica naszego kraju). Zainstalowany na nim system operacyjny to Windows Vista Home Premium 64bitowy. Chce go zmienic na windowsa XP. Problem pojawia sie gdy wkladam plyte i ma sie rozpoczac instalacja... Wyskakuje blad i nie widzi mi dysku. Z tego co mi od niedawna mi wiadomo przyczyna tego jest to ze powinienem przed tym wylaczyc funkcje SATA w biosie ale niestety nie mam takiej funkcji w biosie- przejrzałem cały BIOS.
    Wiec chcialbym wiedziec:
    1. Jak wylaczyc funkcje SATA-o ile jest to wlasciwie konieczne
    2. Czy mogą pojawić sie jakies powiklania w zwiazku ze zmiana SO?
    To na razie wszystkie problemy jakie widze jesli potrzebujecie wiecej informacji odnosnie laptopa itp. to Prosze piszcie tutaj.
    Z gory dzieki za informację:mrgreen:

  2. #2
    Obserwator
    Dołączył
    October 07
    Postów
    66
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    1. nie pamiętam konkretnie, jest konieczne, chyba ze instalujesz SP3 (o ile pamietam ma sterowniki SATA), ew masz specjalnie przygotowana wersje instalacji bez SP3
    2. Powikłania MOGĄ (ale nie muszą) wystąpić, w koncu nie znajdziesz juz sterowników do sprzetu dla XP.. Tzn moze niektore będą pod XP, ale poza tym bedziesz zmuszony do instalacji sterowników pod Vistę na XP, ew jakis dla innego modelu sprzętu, albo po prostu starszych..

    Instalowałem XP na 3 laptopach o ile dobrze pamiętam (2x ACER, 1xHP) i wszystko poszło ok, i chodzą ładnie [z jednego wlasnie pisze]

    btw: ten HP co go robilem strasznie sie grzał (po godzinie-dwóch pracy wszystko było gorące, klawiatura, touchpad, obudowa.. calosc), Twoj tez tak ma?

  3. #3
    Obserwator
    Dołączył
    January 08
    Postów
    355
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Cytat Napisał CooBacK Zobacz post
    powinienem przed tym wylaczyc funkcje SATA w biosie ale niestety nie mam takiej funkcji w biosie- przejrzałem cały BIOS.
    Czy wiesz w ogóle czego szukać? Wyłączyć w bios-ie powinieneś AHCI. Ewentualnie szukaj np. Sata Native Mode, etc. Możliwe oczywiście, że mimo wszystko nie będzie takiej opcji.
    2. Czy mogą pojawić sie jakies powiklania w zwiazku ze zmiana SO?
    Przede wszystkim skup się na sterownikach. Zanim zmienisz OS zobacz jakie masz bebechy, poszukaj i pokompletuj. Jak ci po instalacji XP wywali nieznane urządzenia będzie trudniej znaleźć sterowniki. Chociaż nie niemożliwe.
    Jeżeli nie bedzie mozliwości wył. AHCI, to pozostaje zintegrowanie instalki XP ze sterownikami SATA. Mozesz do tego użyć nLite
    http://www.programosy.pl/program,nlite.html

    Cytat Napisał varez Zobacz post
    1. nie pamiętam konkretnie, jest konieczne, chyba ze instalujesz SP3 (o ile pamietam ma sterowniki SATA),
    Oj nieładnie tak kłamać . Obojętnie czy SP2, czy SP3 to trzeba podac sterowniki SATA, bądź oczywiście wyłączyć obsługę SATA. Dopiero Vista ich nie wymaga, choć czytałem o przypadku z kompletnie wyrwanym z kosmosu kontrolerem, gdzie nawet Vista poległa.

    BTW
    Uprzedzając pytania, poczytaj chociażby to
    http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=15037&st=0

  4. #4
    Zaawansowany uczestnik
    Dołączył
    August 07
    Postów
    940
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Najlepiej nie kasowac od razu Visty, tylko zainstalowac XP na drugiej partycji, bo i tak nie mozesz zrobic downgrade'u z wersji Home Visty, wiec zakladam, ze masz osobna licencje na XP.
    Ulatwi Ci to sprawe szukania ewentualnych dalszych porad i sterownikow, gdyby XP nie chcial dzialac.

  5. #5
    Obserwator
    Dołączył
    October 07
    Postów
    66
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    @Marshall - to kombinowanie straszne, lepiej wybrac sie do kumpla i u niego na necie szukac, bo potem dochodzi dzielenie/laczenie itd partycji, co nie jest wygodne..

    @R2D2:
    Nie ma w SP3 sterowników SATA?? hmmm.. to pomyłka, przepraszam..

  6. #6
    Zaawansowany uczestnik
    Dołączył
    August 07
    Postów
    940
    Siła Reputacji
    0


    Twoja ocena: Yes No

    Na wiekszosci laptopow masz domyslnie 2 partycje: C i D. Na pierwszej jest juz Vista, a na drugiej bez problemu mozna zainstalowac drugi system, np. Windows XP lub jakis linux.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Instalacja windowsa-problem ze sterownikami SATA
    By Damian0o0 in forum HARDWARE
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-02-09, 10:40
  2. net kopie windowsa xp
    By greg75 in forum Dostęp do internetu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-02-07, 11:30
  3. Instalacja windowsa na dysku sata
    By ragazzi in forum HARDWARE
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-01-07, 16:28
  4. Instalacja Windowsa bez napedu.
    By plantex in forum HARDWARE
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-11-06, 12:42
  5. Poważny problem z instalacją Windowsa XP
    By JaroWebMaster in forum HARDWARE
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-05, 23:33

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Jak czytać DI?

Powered by  
ATMAN EcoSerwer