Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
    Obserwator
    Siła Reputacji
    0

Twoja ocena: Yes No

Czy mogę mieć jakies kłopoty prawne za podjęcie takiej pracy?

Sytuacja wyglada tak:
    Mam 18 lat, mieszkam w małym mieście ( do 3000 ludności). Jestem w klasie 2 technikum informatycznego. Mam dośc dużo wiedze na temat zagadnień informatycznych ( przynajmniej tak mi sie wydaje). Zastanawiam się, czy mogę napisać ogłoszenie w stylu:
    Naprawa komputerów itd itp.
    I wywiesić je na tablice ogłoszeń. Czy praca w takim charakterze wymaga rejestracji działalności? Czy mogę mieć przez to jakieś kłopoty prawne? Dziękuje za wszelką pomoc.

Zaawansowany uczestnik
    Siła Reputacji
    0

W teorii chyba tak: prowadzenie niezarejestrowanej działalności gospodarczej.
    W praktyce raczej nikt nie będzie cię ścigał, podobnie jak raczej nikt nie ściga uczniów udzielających korepetycji młodszym kolegom. No, chyba że jakiś wkurzony konkurencją serwis cię podp. do skarbówki.

Obserwator
    Siła Reputacji
    0

Czyli jest mniejwięcej tak jak przypuszczałem, że może być. Teraz tylko zastanawiam się, jakie konsekfencje mogłbym ponieść gdyby ktos jak to napisałeś podp. mnie, hmm. Nie widze innego sposobu zarobku dla mnie na terenie, na którym mieszkam, no może oprócz łopaty, za którą średnio przepadam.

dzięki Jurgi za pomoc.

Zaawansowany uczestnik
    Siła Reputacji
    0

Jak by na to nie patrzyć byłbyś nieuczciwą konkurencją dla firm legalnie działających na rynku. W małej miejscowości może mieć to duże znaczenie, bo liczba klientów jest mocno ograniczona. Znacznie lepiej jest w większych miastach - tam firmy zajmują się głównie obsługą innych firm, a serwis zwykłych osób jest pozostawiony szarej strefie (może za mocno powiedziane, ale to takie proste uogólnienie).