Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Hybrid View

Początkujący
    Siła Reputacji
    0

Twoja ocena: Yes No

Formatowanie nowego dysku twardego sata

Witam.

Zakupiłem dysk twardy: 1TB Sata 64MB Cache WD10EARS
    Chciałem by on był moim głównym dyskiem, a mój stary ma przejść na zasłużoną emeryturę w szafce. Mam windowsa 7. Jak powinienem się w ogóle zabierać do sformatowania tego dysku, oraz jak podzielić na partycje ( chciałem dwie: jedna 100 gb systemowa, druga 900 gb na resztę ). Moglibyście mi poradzić, jak się za to zabrać, co robić? Jestem w tym zielony.

Dwa dodatkowe pytania:
    Czy windows 7 ultimate 64 bity działa z 4gb ram + ? Czy jak mam 3 gb ram to wystarczy? ( planuję zakup 1 gb ram w przyszłym tygodniu, więc będzie 4 gb mimo wszystko. )

Czy po sformatowaniu mojego nowego dysku, będę w stanie skopiować ze starego dysku niektóre rzeczy ? w sensie obydwa dyski podłączone i przerzucam z jednego do drugiego ) czy muszę użyć np dysku przenośnego ( mam odpowiedni który się nada ) i będę musiał skopiować ze starego, i później z przenośnego na nowy ?

Pozdrawiam

Obserwator
    Siła Reputacji
    0

Co do podziału dysku to najlepiej będzie użyć płyty bootowalnej z managerem partycji, np system rescue cd. Zamiast wielkiej, prawie 900 gb partycji zrobiłbym kilka mniejszych(np osobno na dokumenty, osobno na multimedia itp), zawsze mniejsza fragmentacja. Co do kopiowania to Windowsa czy programów nie skopiujesz (trzeba będzie zainstalować od nowa), ale pliki utworzone przez ciebie jak najbardziej tak, może być z dysku na dysk bez pośrednictwa pamięci przenośnej.

ps Windows 7 z 3gb ramu jak najbardziej będzie działał z 3 gb ramu, i obsłuży 4 i więcej (o ile to faktycznie wersja 64 bitowa, 32 bitowy system ze względu na ograniczenia kontrolera pamięci obsłuży max 4gb - pamięć graficznej, niezależnie od tego czy to Windows, Linux czy jeszcze coś innego)

Początkujący
    Siła Reputacji
    0